Зміст роботи класного керівника

· Вивчення учнів.

· Об’єднання учнів у колектив.

· Робота з батьками та громадськістю.

· Співпраця із шкільним психологом.

· Організація виховної діяльності за основними орієнтирами.

· Індивідуальна робота з учнями.

· Співпраця з вчителями-предметниками щодо дотримання єдиних педагогічних вимог у класі.

Пам’ятка щодо проведення  годин спілкування

Мета проведення:

· Вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального спілкування.

· Пізнати інтереси учнів, зрозуміти їхні переживання та мотиви поведінки.

· Обговорювати поточні події класу, селища, держави.

Форми проведення:

· Вільне спілкування вчителя з учнями.

· Бесіди на заплановані теми.

· Обговорення актуальних статей із газет.

· Обговорення кінофільмів, книжок, вистав.

· Зустрічі  з цікавими людьми.

· Усні журнали.

· Засідання прес-клубу.

· Виступи учнівських лекторських груп.

· Дискусії.

· Години спілкування.

· Тренінги.

· Екскурсії.

· Політичне інформування учнів.

 Години спілкування проводяться один раз на тиждень у певний день. Тематика спілкування з учнями заздалегідь планується, однак поточні події у класі, школі, селі, державі можуть підказати тему незаплановану раніше.

Показники успішної діяльності класного керівника:

· Високий рівень ефективності виховної роботи з класним колективом.

· Високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність в нього авторської педагогічної технології.

· Високий рівень володіння уміннями та навичками класного керівника ( уміння поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати та зробити висновки).

· Активна співтворчість з класом.

· Контакт з батьками, залучення їх до співпраці.

· Володіння вмінням зацікавити вихованців власним захопленням, організувати дозвілля.

· Взаємний інтерес класного керівника та учнів один до одного, повага учнів до класного керівника.

„Золоті” правила класного керівника

1. Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.

2. Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.

3. Учитель має бути веселим і жартівливим.

4. Учитель має раціонально використовувати свій час.

5. Учитель має бути доброзичливим.

6. Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій кругозір.

7. Гасло вчителя: „Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням”.

8. Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.

9. Учитель має створити колектив, в якому панують доброзичливі стосунки.

10. Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття