Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпе­чує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, мораль­ний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості все­бічного виявлення і розвитку індивідуальних, здібностей, запи­тів та інтересів дітей.

Успішна робота продовженого дня залежить не тільки від того, наскільки цілеспрямовано спланована робота й на­скільки правильно організований у ній режим. Від раціонально­го, з точки зору педагогічної і гігієнічної побудови, режиму за­лежить підвищення успішності, збереження достатньої праце­здатності і попередження втомлюваності учнів. Дотримання упродовж тривалого часу правильного режиму сприяє зміц­ненню здоров'я, створює життєрадісний настрій і підвищує працездатність школярів. Неухильне дотримання режиму ви­ховує в учнів такі цінні якості як дисциплінованість, акуратність, організованість.

Процесу чергування в режимі дня праці і відпочинку в свою чергу сприяє збереженню в дітей найвищої працездатності.

Спеціальність вихователя продовженого дня складна, різноманітна за своїми вимогами до його особи і має специфічні педагогічні функції. Група продовженого дня - об'єднання учнів під керівництвом педагога-вихователя, який з ними щодня заняття в позаурочний час відповідно до встановленого режиму роботи відповідно до Статуту та плану роботизакладу. Виконання загальних виховних та освітніх програм - головна мета роботи групи продовженого дня.
У плані роботи на тиждень прописані основні режимні моменти та заходи,мета і завдання їх організації на кожен день.Основними напрямами планування є: збереження здоров'я та формування здорового способу життя; забезпечення вихованості учнів.

Педагог-вихователь планує і організовує життєдіяльність учнів і здійснює їх виховання. Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби навчання. Разом з медичним працівником забезпечує збереження і зміцнення здоров'я вихованців, проводить заходи, які б їх психофізичному розвитку, відповідає за їхнє життя і здоров'я. Організовує виконання режиму дня, надає їм допомогу в організації дозвілля, залучаючи їх до художньої творчості, гурткової роботи та до інших занять за інтересами.

В Опорному закладі працює 2 групи продовженого дня: для учнів 1 класу та учнів 2-4 класів.

Режим роботи групи продовженого дня

для учнів 1 класу 

Понеділок, вівторок

№п/п

Час проведення

Зміст роботи

1.

1250 -1300

Прийом дітей.

2.

1300-1330

Прогулянка (перебування на свіжому повітрі , ігри,екскурсії, змагання)

3.

1330-1400

Бесіди, читанняхудожньоїлітератури, відпочинок

підмузику.

4.

1400 -1430

Підготовка до обіду. Обід.

5.

1430 -1450

Заняття за інтересами(настільні ігри, виготовлення аплікацій, сюжетно – рольові ігри)

6.

1450 -1500

Завершення роботи в ГПД .Повторення правил дорожньогоруху , прибиранняробочихмісць, збір дітей додому.

Середа, четвер, п’ятниця

№п/п

Час проведення

Зміст роботи

1.

1345 -1400

Прийом дітей.

2.

1400 -1430

Підготовка до обіду.Обід.

3.

1430 -1500

Прогулянка (перебування на свіжому повітрі , ігри, екскурсії, змагання)

   4.

1500 -1520

Бесіди, читання художньої літератури, заняття за інтересами.

   5.

1520 -1530

Завершення роботи в ГПД. Повторення правил дорожньогоруху, прибиранняробочихмісць, збір дітей додому.

 

 

Режим роботи групи продовженого дня

для учнів 2-4 класів 

 

№п/п

Час проведення

Зміст роботи

1

13.00 - 14.00

Взаємозв’язок з класними керівниками.

Прийом та організація учнів.

Прогулянка на свіжому повітрі.

2

14.00 – 14.30

Підготовка до обіду. Обід.

3

14.30 – 15.30

Самопідготовка.

4

15.30 – 16.00

Спортивна година.

Відправлення учнів на автобус.

5

16.00 – 16.30

Виховні заняття.

6

16.30 – 17.00

Заняття учнів за інтересами.

Індивідуальна робота з учнями.

Розвиток читацьких та обчислювальних  навичок.

7

17.00 – 17.30

Інструктаж з БЖД. Відхід учнів. Співпраця з батьками.